December 9, 2010

Hari yang.. Ceria!!!

Salam... Alhamdulillah aku masih ade kekuatan dan kudrat untuk update blog aku.
Hari nie aku nak cite pasal sorang makcik..
Al-kisah nya bermula...



Hari ini aku pergi solat kat masjid yang berdekatan dengan rumah aku ( Bukan nak poyo). Aku g solat sane pon kebetulan aku baru pas jumpe kawan aku, alang-alang dah masuk waktu tue, aku singgah la kat  satu masjid nie..

Selepas aku ambik wuduk, aku pon masuk la kat ruangan orang perempuan solat. Bukan main cantik lagi masjid nie. Aku tak penah lagi tengok masjid yang sediakan tempat letak telekung yang cantik dan mahal.. Aku kagum! (ikhlas)..ok la tutup pasal tempat simpan telekung nie.  OK!!.. Masa aku nak ambik telekung nie, aku ade terbaca satu arahan yang berbunyi seakan akan ini..

" Sila pastikan anda menyimpan telekung seperti mana anda mengambilnya"

Ok.. pas aku solat, aku simpan balik telekung tue macam mane aku ambik. Pastue tetibe ade sorang kakak nie, die dari kedah kot aku rasa (berdasarkan loghat die bercakap) die pon solat kat situ.
Lepas die solat, die pon blah la.. Nak tunggu ape lagi. Tapi akak tue baik and peramah. Lepas je akak tue blah, Masuk la sorang mak cik nie.. Aku senyum kat die, tapi die tak senyum pon kat aku. Takpe aku paham, maybe die nak cepat lagi pon dah nak habis dah  waktu zohor.. Sekali daaa, die ambik telekung yang akak dari kedah tue gune, baling kat tepi aku.

Terkejut la aku. "Aik!! pehal mak cik nie"( dalam hati aku la)
Lepeh tue die buleh cakap " Reti guna je, simpan tak reti "
Bertambah tambah pelik la aku..Padahal telekung tue elok je aku tengok akak tue simpan.
 Dan bile aku teliti kan balik telekung tue, Maybe cara akak tue simpan telekung lain sikit tapi still kemas dan mematuhi peraturan

Aku rasa mak cik tue tak perlu la sampai macam tue sekali emo nye.. Takpe lah orang tua.. Biasalah..

p/s: Pas makcik tue baling telekung tue, aku buat tak tahu je..Terus blahhhh...

~Sekian ~

No comments:

Post a Comment